miercuri, 2 ianuarie 2013

Materiale pentru metodica

Dupa cum ati vazut in acest an la examenul de titularizare s-a pus accent pe partea de didactica. Cel mai probabil asa va fi si in acest an. Pentru ca am gasit diverse materiale ajutatoare pentru metodica limbii si literaturii romane, am spus sa pun link-uri catre ele pentru a nu le pierde.

Predarea - invatare interactica centrata pe elev

Evaluarea continua la clasa

Cunoasterea elevului

Folosirea TIC in procesul de predare-invatare

Recuperarea ramanerii in urma la limba romana

Recuperarea ramanerii in urma la matematica

Valori comportamentale si reducerea violentei in scoala

Management institutional si management de proiect

Estimarea fidelitatii

Metodologia instruirii

Metodologia proiectarii si aplicarii curriculumului la decizia scolii

Managementul clasei de elevi

Teoria si Practica Evaluarii

Metode si tehnici interactive de grup - C.L.Oprea (capitolul 6)

Clasic si modern in educatie – Metode si tehnici interactive de grup

Metode si tehnici interactive de grup


Subiecte si programe - titularizare, definitivat si grade didactice

43 de comentarii:

  1. La multi ani! multumesc mult,insa eu as fi dorit subiecte lb franceza,
    si in ce conditii ma pot angaja sa predau ,la ce nivel de clasa,stiind ca am absolvit anul trecut Fac Litere ,ciclul Bologna,Universitatea Spiru Haret?
    Mentionez ca nu am urmat nici un curs de pedagogie ,insa imi doresc sa l urmez...
    PS Nu pot si nici nu doresc sa urmez Masterul..ms J C

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ai terminat in sistem Bologna si nu ai macar primul modul psihopedagogic nu poti da examen pentru calificati.

      Ștergere
  2. BUNA ZIUA SI LA MULTI ANI VA ROG FRUMOS POATE SA-MI SPUNA CINEVA CAND SE FAC INSCRIERILE PENTRU TITULARI SAU SUPLININITORI ANUL ACESTA?PE CE DATA INCEP DEPUNEREA DOSARELOR?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In metodologia proiect inscrierile se fac in perioada 5-15 aprilie, dar trebuie sa astepti metodologia finala pentru a sti sigur.

      Ștergere
    2. Dupa noul calendar, perioada de inscriere pentru examen este 8-17 mai 2013.

      Ștergere
    3. Ce trebuie sa contina dosarul?

      Ștergere
  3. La multi ani cu sanatate,as vrea sa stiu si eu metodologia pt. consiliere scolara

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna,as vrea sa stiu cine poate da examen pt.consiliere scolara?eu am o fac. si un master in psihologie. Cum procedez?

    RăspundețiȘtergere
  5. LA MULTI ANI LUMEE!!!stie cineva daca subiectele pentru titularizare 2013 vor fi tot la fel ca anul trecut la limba engleza?Examenul va fi in aceeasi maniera??

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani cu bucurii si sanatate! Multumim ca esti mereu alaturi de noi!
    Olivia.

    RăspundețiȘtergere
  7. La multiani!
    multumim ca existi ne esti de mare folos.
    As dori ,daca se poate materiale pentru metodica la matematica si tot ce reprezinta materiale folositoare pentru titulariyare 2013.

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua cum as putea sa aflu si eu metodica de educatie plastica?

    RăspundețiȘtergere
  9. vreau si eu programa la invatatori ,titularizare 2012,ca cea ptr 2013 nu a aparutt ma gandescca e prea devreme

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Programele care au fost valavile in 2012, le poti descarca de pe site-ul ministerului de la adresa: http://titularizare.edu.ro/2012/docs/Programe_valabile_pentru_concurs_2012.zip
      Cele pentru 2013 vor fi afisate cel mai probabil in februarie.

      Ștergere
  10. Buna ziua,in prezent lucrez ca educatoare necalificata si as dori sa ma calific pentru invatamantul prescolar. Am terminat Stiinte Economice, dar nici macar terminarea modululor nu ma ajuta in calificare, ce scoala trebuie sa urmez? Locuiesc in Brasov si m-am interesat la Universitatea Transilvania, dar nu stiu nimic, s-au facut pana in anul 2011 cursuri cu dubla specializare invatator-educator, dar nu se mai fac. Va rog mult sa ma ajutati, unde pot urma asemenea cursuri, imi plac foarte mult copiii si ador aceasta meserie. Multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In Iasi in cadrul facultatii de psihologie, este specializarea: Pedagogia invatamantului primar si prescolar.
      In Brasov nu stiu la ce facultate se face. Cel mai bine intrebati la inspectorat. De acolo trebuie sa va indrume.

      Ștergere
  11. Buna ziua,

    Am o nelamurire...am participat o singura data la titularizare, in 2008 si nu am prins post. Acum, in 2013, doresc sa incerc din nou si ceea ce nu stiu este daca pot sa particip la titularizare daca nu am facut masteratul ci doar Facultatea de Litere?
    Multumesc aniticipat,
    Alex

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ai participat in 2008 la examenul de titularizare, inseamna ca poti participa si acum fara nici o problema.

      Ștergere
  12. Răspunsuri
    1. Foloseste casuta de cautare pe site si vei gasi si la alte materii.

      Ștergere
  13. LA MULTI ANI !
    VA DORESC UN AN PROSPER !
    UN BLOG INTERESANT !

    RăspundețiȘtergere
  14. pe ce s-a pus accentul anul trecut la limba romana pentru invatatori?

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna ziua,va cer sa ma ajutati si pe mine cu ceva informatii daca se poate.in 2009 am absolvit o facultate,de stat,silvicultura,5 ani.calificarea obtinuta,Inginer Silvic Diplomat.Nu am facut modul psihopedagogic in faculta.vreau sa il urmrz acum,nivel 1.Azi am intrebat la DPPD,al universitatii 1 DECEMBRIE 1918 Alba Iulia,si au zis ca nu organizeaza decat pt studentii lor in timpul anului scolar.au zis ca oricum trebuie sa il urmez in cadrul unei univ. ca profil de silvicultura,ca e un ordin al ministrului.zicea ca ei du dau ''tepe'' ca alte univ. care inscriu absolventii de orice profi,pt ca nu poti preda decat ce ai studiat!eu stiam ca asta se aplica pt nivelul 2 al modulului!pt invatamantul prescolar si primar tre doar sa ai cursul efectuat!Care este adevarul,vreau sa fac nivelul 1 si apoi sa particip la examenele de suplinire,pt prescolar,primar,sau orice imi permite cursul respectiv.deci.....pot urma cursul oriunde?conteaza profilul absolvit ca sa pot participa la ex de suplinire?multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cursul este una din coditii pentru a fi calificat. Alta conditie este sa predai in domeniul de pe diploma. Cu facultatea de silvicultura nu poti preda ca si calificat in invatamantul primar si prescolar, iar pentru necalificati nu iti trebuie acest modul, asa ca nu prea are rost sa-l faci.

      Ștergere
  16. La multi ani!cu sanatate as dori sa stiu metodologia pentru educatori( concursul-titularizare)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vrei metodologia sau programa? Metodologia este una pentru toate disciplinele.

      Ștergere
  17. Buna ziua as dori si eu daca se poate materiale pentru didactica si metodica la Economic, administrativ , posta. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  18. buna ziua,
    stimata doamna, as dori,poate mi-a scapat, dar m-ar ajuta subiectul pe cultura civica, de anul trecut.
    poate n-am nici o sansa, dar...incerc stiu ca o sa fie extrem de greu, n-am nici exprerienta in invatamant si prioritate au cei care sunt deja angajati sau proferorii de istorie, si dumnelor pot preda.

    va multumesc pentru amabilitatea dvs.

    cu stima,

    O.G.

    RăspundețiȘtergere
  19. poate cineva sa posteze o varianata de rezolvare a subiectelor de la titularizare invatatori din 2012?mi ar fi de folos.sau ce si de unde sa invat as vrea sa iau o nota buna

    RăspundețiȘtergere
  20. si eu ma uit in fiecare zi ,am aceeasiproblema ca si dumneavoastra in legatura cu tit. inv..as dori programa clara de fiecare data ne trimit la cea din2010

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O programa mai clara nu exista. Programa din 2010 este cea afisata de minister. Tu ce programa ai vrea sa ti se prezinte? Daca nu iti place cea din 2010, poti sa inveti dupa cea din 2004.
      Decat sa te plangi aici pe site ca nu-ti place program, mai bine ai face o sesizare la minister sa actualizeze programele.

      Ștergere
  21. Buna,
    Am terminat Stinte economice, facultatea si master, am facut modul pedagogic I, urmeaza sa ma inscriu in toamna la modul pedagogic II, ce as putea preda? unde gasesc ce ar trebi sa invat?

    RăspundețiȘtergere
  22. Informaticieni din toata tara uniti-va! Postati va rog, daca puteti, rezolvarea subiectelor la informatica de la Titularizarea din 2012 ?

    RăspundețiȘtergere
  23. buna am o intrebare ma puteti ajuta cu rezolvarea subiectelor la educatie muzicala specializata sau macar niste materiale ca sa pot invata si eu. Va multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau, dar rezolvarea subiectelor nu o am, iar alte materiale daca am gasit pe net, le-am pus aici pe site.

      Ștergere
  24. Buna dimineata,
    As dori si eu un model rezolvat al subiectului dat la titularizare 2014, 2013, 2012, disciplina Limba franceza.Ma poate ajuta cineva? Va multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  25. Bună, as dori să mă ajute cineva un material partea teoretică pentru titularizare profesori alimentație publică chiar cu subiecte rezolvate. Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere

Aici poti comenta articolul, poti cere informatii sau poti oferi chiar tu altora informatii utile...

Primeste postarile direct pe mail

Introdu adresa ta e-mail in casuta de mai jos: